Kas tasus ära, et saatsid e-mailireklaami, mida keegi ei näe?

E-mailikampaaniate kõige uuem moeröögatus paistab olevat, et e-mailireklaam toodetakse pildi kujul. Ilus küll, kui reklaami- või e-mailiturunduse agentuur selle sulle presenteerib, aga mis juhtub, kui su sihtgrupp su suure vaeva ja rahaga tehtud sõnumi oma arvutis näeb?



See pilt on kõik, mis mina su sõnumist tean. Sellist nähes ohkan. Kahel põhjusel.

Esiteks, et sa oled jälle üks, kes on mailinimekirjasid pakkuvate ettevõtete õnge läinud. Las ma arvan ära: sulle pakuti x-kümmend tuhat Eesti firmaadressi (sest firmaadressitele tohib e-maili saata ilma vastuvõtja nõusolekuta) väga väheste eurode eest ja olid rahul, et ühe kontakti hinnaks tuli ainult mõni sent. Kuidagi selles stiilis, eksole?



Kui sellist teenust kasutad, ega üldse kontakte ei filtreeri, teed suure vea. Sellise ettevõtte eesmärk on võimalikult mitmele oma listi müüa. Listil on kõikvõimalikud firmad. Kui sa näiteks teemantpuurimist tahad müüa, pole suurt mõtet seda reklaamibüroole või lasteaiale pakkuda.

Teiseks, et su veebi-/mailidisainer või su ilusate pildipõhiste mailide loomise tarkvara (loodetavasti ei maksnud sa kummagi eest palju) vedas sind alt. Ei võtnud arvesse, et tänapäeval enamus mailiprogrammidest on vaikimisi seadistatud nii, et pilte ei näidata. Sellel lihtsal põhjusel, et 1) pildid on üldiselt üsna mahukad, ja inimesed ei taha üleliigse datamahu eest maksta, 2) piltidesse on võimalik igasuguseid viiruseid ja muid ebameeldivaid asju peita.

No palju arvad, et su ainult mõne sendi hinnaga kontakt sulle tagasi toob, kui mina su sõnumi ülaltoodud kujul näen?

Kohe pealkirjast on veel lisaks näha, et sa küsid mu käest raha. Mul peab olema maru hea põhjus sellist maili üldse lugeda, ja veel vähem, kui terve sõnumi nägemine eeldab mingile teisele lingile vajutamist või muude ekstrahüppede tegemist.

Õnnitlen. Suutsid just ennast mu spämmilistile paigutada. Blokeeritud mailiaadressitelt ma enam iial e-posti vastu ei võta.

Kas tasus ära, et praktikas maksisid raha selle eest, et su sihtgrupp sind elu lõpuni blokeerib?

Võib-olla oleksin ma su maili lugenud, kui:


  1. Pealkiri oleks mind kuidagi kõnetanud.
  2. Oleksid oma sõnumi nähtavaks teinud. Pildid on OK, aga hoolitse palun selle eest, et ka mailiprogrammides, mis vaikimisi pilte ei näita, on su põhisõnum teksti kujul olemas.


Kaks väga lihtsat asja, mis oleks võinud su kampaania isegi tulemuslikuks muuta.

1 kommentaar:

  1. See ei ole kahjuks "uuem moeröögatus" vaid vana ja levinud praktika. Oleme oma klientidele aastaid selgitanud et iga disainer ei ole emaili disainer ja iga copwyriter ei ole emaili copywriter.

    VastaKustuta