B2B-ettevõte elab majanduslanguse üle 3

Kui selle seeria eelnevaid osasid ei lugenud, leiad need siit: osa 1 ja osa 2.

Eelmistes artiklites vaatasime ettevõtete tüüpiliste paanikareaktsioonide ohte ning meetmeid nende vältimiseks. Selles osas näeme, miks on turundamine ka majanduslanguse ajal kasulik.

Kommunikatsiooni turuosa säilitamine säilitab ka turuosa

Paneme kõigepealt mõisted õigesti paika. Kommunikatsiooni turuosa (mõnikord nimetatakse seda ka kommunikatsiooni hääletugevuseks) ehk Share of Voice tähendab sinu ettevõtte turundussõnumite osakaalu sellel turul, kus konkureerid – teisisõnu sinu tükki sinu tegevusala turundus- ja reklaamipirukast.

Turuosa ongi iseenesestmõistetav: su osa oma tegevusala müügist.

Kuidas need kaks mõistet kokku mängivad, on turunduskommunikatsiooni vaatenurgast huvitav. Kui su kommunikatsiooni turuosa ületab su turuosa, on sul turuosa kasvu oodata.

Briti turundusorganisatsiooni The Marketing Society netiajakirjas Market Leader (nr 42, sügis 2008) on asja lähemalt uuritud ja sellise lõpptulemuseni jõutud:

Kui kommunikatsiooni turuosa ületab turuosa ühe protsendiühiku võrra, kasvab turuosa ühe protsendiühiku võrra aastas.


Näide: kui su ettevõtte turuosa on täna 30%, tõstes kommunikatsiooni turuosa 31 protsendini on aasta pärast oodata 31-protsendilist turuosa.

Seega, kui oled paremini nähtaval kui konkurendid, võid loota, et su turuosa kasvab, langus või mitte. Edu toob juurde veel seegi, et klientidele on see märk soliidsest, usaldusväärsest partnerist, kes tõenäoliselt on ka tulevatel aegadel olemas. Kliendid ostavat pigem sinu käest kui kellegi teise, keda nende jaoks ei ole olemas või kelle käest teeninduse saamine tulevikus on ebakindel.

Majanduslanguses hakkama saamine tähendab edu majanduse kohenedes

Kui jätkad turundamist sihikindlalt ka languse ajal, innovatiivsete lahenduste ja läbimõeldud panustustega, elad majandussurutise üle – ja majanduse paranedes oled paremas lähtepositsioonis kui mitmed konkurendid. On täiesti võimalik, et siis on sul suurem turuosa, parem maine klientide hulgas, äri läheb kiiremini käima ja saad kõrgemat kasumit.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar